powiększ
|
  |
Ekran główny
Zawiera Menu, pasek narzędzi, okna dokonanych i zaplanowanych transakcji i transferów, krótkie podsumowanie stanu finansów, wykres, podsumowanie transakcji zaplanowanych i zaległych, raport planów na dany dzień oraz miejsce na notatki. |
|
|
Przegląd kont
Zawiera rodzaje kont i utworzone przez użytkownika konta. Umożliwia utworzenie nowego konta, sprawdzenie stanu kont istniejących w różnych przedziałach czasowych a także przegląd transakcji oraz transakcji wewnętrznych dla wybranego konta. Pozwala uzyskać wydruk zestawienia transakcji usystematyzowanych w wybranym okresie czasu według danego konta lub jedynie kwotę tych transakcji. |
  |
powiększ
|
|
|
powiększ
|
  |
Przegląd kategorii
Zawiera utworzone przez użytkownika kategorie i podkategorie. Umożliwia utworzenie nowej kategorii i podkategorii, sprawdzenie stanu istniejących kategorii w różnych przedziałach czasowych a także przegląd transakcji dla wybranej kategorii. Pozwala uzyskać wydruki zestawienia transakcji usystematyzowanych w wybranym okresie czasu według danej kategorii lub jedynie kwotę tych transakcji. |
|
|
Przegląd kontrahentów
Zawiera dodanych przez użytkownika kontrahentów. Umożliwia dodanie nowego kontrahenta, przegląd transakcji oraz transakcji wewnętrznych dla wybranego kontrahenta. Pozwala uzyskać wydruk zestawienia transakcji usystematyzowanych w wybranym okresie czasu według danego kontrahenta lub jedynie kwotę tych transakcji. Pozwala przejrzeć oraz realizować transakcje zaplanowane według wybranego kontrahenta oraz dodać nowy lub skasować zaplanowany przychód lub wydatek. |
  |
powiększ
|
|
|
powiększ
|
  |
Pomoc
Ekran pomocy dostępny po wybraniu z klawiatury F1 lub poprzez znajdującą się w rogu każdego ekranu ikony >i< wybraną przy pomocy myszy. W zależności od wybranej opcji ukaże się okno zawierające informacje i wyjaśnienia stosowne do konkretnej sytuacji. |
|
|
Księgowanie wydatku
Ekran umożliwia zaksięgowanie nowego wydatku. Konieczne jest określenie konta, kategorii oraz kwoty transakcji. Można, chociaż nie trzeba, oznaczyć kontrahenta. Dostępne jest skorzystanie z utworzonego uprzednio szablonu transakcji. |
  |
powiększ
|
|
|
powiększ
|
  |
Księgowanie transakcji wewnętrznej
Ekran umożliwia zaksięgowanie nowej transakcji wewnętrznej a więc przeniesienie środków pomiędzy kontami w systemie. Konieczne jest określenie konta, z którego wypływają środki i konta, na które są przenoszone oraz kwoty transakcji. Można skorzystać z utworzonego uprzednio szablonu. |
|
|
Przegląd wybranych transakcji
Ekran przedstawia zestawienie zaksięgowanych transakcji (przychodów i wydatków) - wszystkich w przypadku uruchomienia go poprzez >lupkę< obok okna >Ostatnio wykonane transakcje< na ekranie głównym, usystematyzowanych według konta (dostęp z ekranu >Przegląd kont<), usystematyzowanych według kategorii (dostęp z ekranu >Przegląd kategorii<) oraz usystematyzowanych według kontrahentów (dostęp z ekranu >Przegląd kontrahentów<). |
  |
powiększ
|
|
|
powiększ
|
  |
Przegląd wybranych transferów
Ekran przedstawia zestawienie zaksięgowanych transakcji wewnętrznych - wszystkich w przypadku uruchomienia go poprzez >lupkę< obok okna >Zaplanowane transakcje< na ekranie głównym, usystematyzowanych według konta (dostęp z ekranu >Przegląd kont<) oraz usystematyzowanych według kontrahentów (dostęp z ekranu >Przegląd kontrahentów<). |
|
|
Stan kont w ciągu ostatnich 6 miesięcy
Ekran zawiera stan wszystkich lub wybranego przez użytkownika konta w ciągu ostatnich 6 miesięcy (od daty bieżącej, którą można zmieniać z ekranu głównego). Dostęp uzyskuje się z ekranu >Przegląd kont< przy pomocy ikony w kształcie tarczy zegara lub przy pomocy przycisku >Konta w czasie<. |
  |
powiększ
|
|
|
powiększ
|
  |
Zestawienie kategorii
Ekran zawiera raport dotyczący stanu kategorii - wszystkich lub wybranej - w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Dostęp z ekranu >Przegląd kategorii< za pomocą ikony w kształcie tarczy zegara lub przycisku >Kategoria w czasie< Raport można wydrukować i zapisać jako odrębny plik. |
|
|
Symulacja zmian w kategoriach
Ekran pojawia się po wybraniu z Menu >Symulacje<. Umożliwia wyliczenie oszczędności uzyskanych poprzez zmniejszenie wydatków na daną kategorię o wybrany procent. Możliwe jest również symulowanie zmian w przypadku zwiększenia wydatków. |
  |
powiększ
|
|
|
powiększ
|
  |
Kalendarz
Kalendarz umożliwia przegląd wszystkich zaplanowanych transakcji i transakcji wewnętrznych. W okienku daty, na którą została zaplanowana transakcja, wyświetla się ikona. Możliwe jest zaksięgowanie zaplanowanego przychodu, wydatku lub transferu na dowolny dzień. |
|
|
Kreator - kategorie
Pierwszy z czterech ekranów ukazujących się w trakcie pierwszego kontaktu z programem. Pozwala wybrać jeden z sześciu profili użytkownika zawierających zestawienie kategorii wydatków. Można również wybrać zestaw pusty i samodzielnie tworzyć kategorie. |
  |
powiększ
|
|
|
powiększ
|
  |
Kreator - konta
Drugi ekran ukazujący się w trakcie pierwszego kontaktu z programem. Ukazuje sześć rodzajów kont i umożliwia dodanie nowych kont. Dodawanie kont na tym etapie nie jest konieczne i można przejść dalej nie dokonując żadnej zmiany. |
|
|
Kreator - kontrahenci
Trzeci ekran ukazujący się w trakcie pierwszego kontaktu z programem. Umożliwia dodanie nowych kontrahentów, co nie jest konieczne i można przejść dalej nie dokonując żadnej zmiany. |
  |
powiększ
|
|
|
powiększ
|
  |
Kreator - zmiana kolorów
Ostatni ekran ukazujący się w trakcie pierwszego kontaktu z programem. Umożliwia dostosowanie kolorów, których używa program do wyświetlania danych, do upodobań użytkownika. Dostępnych jest sześć gotowych profili do wyboru. Kolory można zmieniać również później korzystając z opcji Menu >Ustawienia<. |
|